Enter your keyword

Oleje dla sportowców

Oleje dla sportowców

Oleje dla sportowców

Oleje zimno tłoczone Olejowe Smaki idealne dla sportowców

Olej kokosowy

  1. Zwiększa wydatek energetyczny ciała, pomagając spalić więcej tłuszczu

 

Olej kokosowy może zwiększyć zużycie energii w porównaniu z taką samą ilością kalorii pochodzących z innych tłuszczy. Długie i systematyczne spożywanie oleju kokosowego może przyczynić się do znacznej utraty wagi.

 

  1. Zmniejsza łaknienie

 

Olej kokosowy zmniejsza głód. Spożywanie oleju kokosowego pozwala na spożycie około 256 mniej kalorii dzienne . Kwasy tłuszczowe zawarte

w oleju kokosowym mogą znacząco zmniejszać apetyt, co może pozytywnie wpłynąć na masę ciała w dłuższym okresie czasu.

 

  1. Pomaga spalić tłuszcz, szczególnie ten w jamie brzusznej

 

Olej kokosowy zmniejsza apetyt i zwiększa spalanie tłuszczu w rezultacie powodując utratę wagi. Olej kokosowy jest szczególnie skuteczny

w redukcji tkanki tłuszczowej, która odkłada się w jamie brzusznej oraz wokół narządów wewnętrznych.

 

  1. Dodaje energii

 

Trójglicerydy średniołańcuchowe (MCT) szybko są przemieniane na łatwo przyswajalną energię, czyli „paliwo”, które jest niezbędne mięśniom podczas uprawiania sportów, zwłaszcza tych wytrzymałościowych. Ponadto, w związku z tym, że ograniczają tendencję do odkładania się tkanki tłuszczowej, pomagają także budować masę mięśniową.

 

Poza tym:

  • jest tłuszczem roślinnym, więc nie przyczynia się do powstawania złogów cholesterolu
  • jest doskonały dla cukrzyków oraz dla osób walczących

z nadmierną ochotą na słodycze

  • czyści organizm z pasożytów i drożdżaków
  • wzmacnia funkcje tarczycy
  • wykazuje silne działanie antybakteryjne i antywirusowe, nie niszczy naturalnej flory bakteryjnej (jak antybiotyki), ale jest skuteczny w zwalczaniu szkodliwych bakterii i wirusów, wspomaga nasz układ immunologiczny znacznie zwiększając odporność organizmu
  • zapobiega osteoporozie
  • wydatnie wspomaga przyswajanie witamin i mikroelementów dostarczanych w pożywieniu
  • chroni przed nowotworami

 

Dawkowanie oleju kokosowego:

Dorosłym zaleca się stosowanie około 3 do 4 łyżek oleju kokosowego. Najlepiej aby olej przyjmowany był w trakcie posiłku – wtedy najlepiej wchłonie się w organizm.

Olej lniany

Jesteś sportowcem? Chcesz mieć mocniejsze serce, lepsze osiągi i wydajność, a przy tym być zdrowszym? Dowiedz się o niesamowitych właściwościach naszego Oleju Lnianego.

Dla sportowców szczególnie ważna jest zamiana przyjmowanych składników pokarmowych na energię. Olej lniany, który dodatkowo stymuluje ów proces, wzmaga wzrost mięśni bez dodatkowego przyrostu tkanki tłuszczowej. To również dlatego poleca się ją osobom chcącym zrzucić zbędne „tłuszczowe” kilogramy 🙂

Len wpływa na tempo przemiany materii i gospodarkę węglowodanową organizmu. Wprowadzając olej do codziennej diety, można liczyć na łatwiejsze pozbycie się zbędnych kilogramów, ponieważ przyczyni się on do przyśpieszenia metabolizmu, ułatwi przekształcanie pożywienia w energię zamiast w tłuszcz, a ponadto pobudzi produkcję żółci rozkładającej tłuszcze.

Dzięki licznym właściwościom prozdrowotnym, regularnie przyjmowany olej lniany pozytywnie wpływa również na ogólną kondycję fizyczną sportowców – pozwala na uzyskanie większej wydolności oraz wytrzymałości organizmu. Dzieje się tak dlatego, że substancje zawarte w oleju lnianym zimno tłoczonym, czyli pełnowartościowym naturalnym oleju,  z  bardzo dużą zawartością kwasów tłuszczowych omega-3(52%), usprawniają przepływ tlenu oraz hemoglobiny we krwi.  Sprawia to, że również regeneracja po ciężkich ćwiczeniach fizycznych jest krótsza i mniej wyczerpująca – skoro mięśnie otrzymują jeszcze więcej składników pokarmowych i tlenu, które są niezbędne do szybkiej regeneracji, naturalnym jest, że będzie ona przyspieszona i prostsza.

Sportowcom, którzy uprawiają intensywnie sport proponujemy codzienne spożywanie koktajli białkowych lub pasty doktor Budwig. Taka pasta (koktajl) na bazie białego sera i oleju lnianego stanowi doskonałe źródło antyoksydantów, które oczyszczą organizm i wzmocnią go.

Przepis na paste doktor Budwig:

  • 5-6 łyżek oleju lnianego
  • 12,5 dag chudego sera
  • ulubione zioła do smaku
  • sól
  • czosnek

Olej i ser miksuj przez 5 minut. Gotową pastę możesz doprawiać ziołami, solą, pieprzem, papryką i czosnkiem.

 

Dawkowanie oleju lnianego

Dawkowanie ustala się indywidualnie, w zależności od potrzeb organizmu. Jednak przyjmuje się, że dorosły człowiek powinien spożywać od 2 do 6 łyżek oleju lnianego dziennie. Trzeba jednak pamiętać, że olej lniany nie nadaje się do smażenia, ponieważ podczas obróbki termicznej znikają wszystkie jego właściwości. Dlatego podana dzienna dawka oleju powinna być spożywana na zimno.

Olej z czarnuszki

1.Zapobieganie infekcjom

Infekcje wszystkich typów mają związek z układem immunologicznym organizmu. Poprzez bezpośrednie działanie olejek z czarnuszki pozwala skuteczniej zwalczyć wszystkie infekcje od stóp do głów, co zawsze było chętnie wykorzystywane w ziołolecznictwie. Ta unikana właściwość jest również współcześnie coraz bardzo doceniana.

2.Zapobieganie kurczom mięśni

Właściwości przeciwzapalne i przeciwkurczowe sprawiają, że olej z nasion czarnuszki jest bardzo pomocny w łagodzeniu bolesnych dolegliwości mięśniowych. Można go bezpośrednio spożywać lub też wcierać w miejsca dotknięte skurczami, dzięki czemu uzyskamy niemalże natychmiastowe rezultaty.

3.Zwiększanie ogólnej odporności organizmu

Olej z czarnuszki można również z powodzeniem stosować w celu poprawy funkcjonowania układu odpornościowego. Tym samym zwiększymy skuteczność naturalnych mechanizmów obronnych organizmu, a także poprawimy ochronę przed bakteriami i wirusami. Większość dzisiejszych dolegliwości spowodowanych jest przez powstające stany zapalne, które dzięki odpowiednim ziołom mogą być skutecznie niwelowane.

Dawkowanie:

W przypadku osób dorosłych zaleca się 1 łyżeczkę oleju z czarnuszki spożywać 2 razy dziennie przed posiłkiem. Dzieciom można podawać 1/4 łyżeczki 2 razy dziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *